Spoločnosť Nissan na veľtrhu CES odhaľuje koncept technológie Invisible-to-Visible (Neviditeľné viditeľným) | Auto-Impex
NissanGT-RFiatFiat ProfessionalAbarthIvecoOK TrucksIrisbusIveco Magirus

Novinky

Spoločnosť Nissan na veľtrhu CES odhaľuje koncept technológie Invisible-to-Visible (Neviditeľné viditeľným)


Invisible-to-Visible (Neviditeľné viditeľným)

 

 

Technológia budúcnosti prepája vozidlá medzi sebou a prepája skutočný svet s virtuálnym, čím umožňuje vodičom vidieť aj „neviditeľné“

 

Spoločnosť Nissan na nadchádzajúcom veľtrhu CES odhalí svoju víziu vozidla budúcnosti, ktoré dokáže prepojiť skutočný svet s virtuálnym a prostredníctvom jedinečného prostredia pripojených vozidiel umožní vidieť vodičom „neviditeľné“.

Invisible-to-Visible alebo tiež I2V je technológia budúcnosti vytvorená v rámci filozofie Inteligentnej mobility Nissan – vízia spoločnosti Nissan v oblasti pohonu, riadenia a integrácie vozidiel do spoločnosti. Technológiu I2V pre budúce interaktívne trojrozmerné prostredie, ktoré vodiča úplne obklopí, si návštevníci budú môcť prezrieť v stánku spoločnosti Nissan.

Technológia I2V podporuje vodiča tým, že prepája údaje zo snímačov vonku i vnútri vozidla s údajmi z cloudového úložiska. Systém teda sleduje najbližšie okolie vozidla, ale poskytuje i informácie o situáciách na vzdialenejších miestach. Dokáže dokonca zobraziť i to, čo sa nachádza napríklad za rohom alebo budovou. Systém spríjemňuje riadenie i tým, že vodičovi radí napríklad prostredníctvom interaktívnej virtuálnej postavy s ľudským vzhľadom, ktorú zobrazuje v interiéri vozidla.

Pripojením k virtuálnemu svetu sprístupňuje technológia I2V nekonečné možnosti poskytovania služieb i komunikácie. Riadenie je príjemnejšie, pohodlnejšie a tiež vzrušujúcejšie.„

Technológia I2V umožní vodičom vidieť neviditeľné, a zvýši tak ich sebaistotu a spríjemní im riadenie,“ vraví Tetsuro Ueda, odborný vedúci vo výskumnom stredisku Nissan Research Center. „Interaktívne prvky systému vytvárajú prostredie na mieru prispôsobené záujmom a štýlu jazdy. Každý si bude môcť prostredie prispôsobiť podľa seba .“

 

 

Invisible-to-Visible (Neviditeľné viditeľným)

 

 

Interaktívne prepojené riadenie, aké tu ešte nebolo



Technológia I2V funguje na platforme Nissan Omni-Sensing, ktorá sa správa ako zbernica údajov z okolitej dopravy a tiež z okolia i interiéru vozidla v reálnom čase. Technológia SAM (Seamless Autonomous Mobility – Dokonalá autonómna mobilita) analyzuje pomocou údajov z reálneho času dopravnú situáciu v okolí vozidla. Údaje o bezprostrednom okolí zase poskytuje poloautonómny systém podpory vodiča – ProPILOT.

Technológia mapuje virtuálny priestor v 360° okolí vozidla a poskytuje informácie o stave komunikácií, križovatiek, viditeľnosti, dopravnom značení a o chodcoch v okolí. Technológia môže pomocou snímačov interiéru sledovať i posádku vozidla, a dokáže tak lepšie predvídať, kedy je potrebné poskytnúť podporu, ak napríklad posádka niečo hľadá, alebo odporučiť oddychovú prestávku v riadení.

Technológia I2V dokáže prepojiť vodičov i pasažierov s ľuďmi vo virtuálnom svete s názvom „Metaverse“. Vo vozidle sa tak môže vo forme trojrozmernej virtuálne postavy z rozšírenej reality objaviť niekto z rodiny, priateľov alebo z iného okruhu ľudí a poskytnúť vám pomoc alebo vás na ceste len zabaviť.

 

 

Invisible-to-Visible (Neviditeľné viditeľným)

 

 

Väčšia podpora v autonómnom i manuálnom režime jazdy



Technológia I2V dokáže do jazdy v autonómnom režime vniesť viac pohodlia i zábavy. Ak napríklad prší, dokáže premietnuť do interiéru vozidla okolie tak, ako keby bol slnečný deň.

Pri návšteve nového miesta dokáže systém v prostredí Metaverse vyhľadať skúseného miestneho sprievodcu, ktorý bude v reálnom čase komunikovať s posádkou vozidla.

Informácie získané od takéhoto sprievodcu je možné zaznamenať systémom Omni-Sensing a uložiť na cloud. Užitočné služby sprievodcu bude môcť potom využiť každý, kto bude týmto miestom prechádzať. Poskytnuté informácie môže napríklad využiť i palubná umelá inteligencia a zaistiť efektívnejší prejazd danou oblasťou.

V režime manuálnej jazdy poskytuje technológia I2V údaje zo systému Omni-Sensing ako doplnkovú vrstvu zobrazenú v celom zornom poli vodiča. Údaje pomáhajú vodičovi vyhodnotiť situáciu a pripraviť sa na prejazd zákrutami s obmedzeným výhľadom, na meniaci sa povrch vozovky alebo na premávku v protismere.

Vodič si v prostredí Metaverse môže zaistiť i služby profesionálneho vodiča, ktorý mu poradí s jazdou v reálnom čase. Profesionálny vodič sa vo vozidle premietne ako virtuálna postava alebo bude mať podobu vozidla, ktoré sa bude zobrazovať v zornom poli vodiča a optimálne ho bude navádzať.

Technológia I2V nebude zobrazovať iba informácie o zápchach a odhadovanom čase cesty. Bude vedieť poskytnúť vodičovi jedinečné podrobnosti, a informovať ho tak o stave cesty pred vozidlom. Odstránením neznámeho sa uvoľní stres z jazdy. Technológia I2V bude vedieť pomocou mapovania miestnych údajov v reálnom čase systémom Omni-Sensing zaistiť i alternatívne návrhy, napríklad využitie rýchlejšieho pruhu v hustej doprave.

Pred príchodom do cieľa sa môže technológia I2V prihlásiť do systému SAM, nájsť parkovacie miesto a bez pomoci vodiča zaparkovať vozidlo (napríklad v situácii, ktorá vyžaduje zložité manévrovanie).

 

 

Invisible-to-Visible (Neviditeľné viditeľným)

 

 

Ukážka technológie I2V v stánku Nissan



Návštevníci veľtrhu CES si môžu technológiu I2V vyskúšať v stánku spoločnosti Nissan – nasadia si okuliare s virtuálnou realitou a sadnú si do predvádzacieho kokpitu, ktorý má trojrozmerné používateľské prostredie a rôzne displeje. Používatelia budú prevedení scénami, ktoré zahŕňajú prejazd mestom či pomoc s hľadaním voľného parkovacieho miesta v rušnom obchodnom centre, v daždi si budú môcť v interiéri zobraziť výhľad ako za slnečného dňa, jazdou za virtuálnym vozidlom profesionálneho vodiča si zlepšia vodičské zručnosti a zistia, ako systém I2V dokáže zobraziť situáciu za zákrutou alebo budovou.








Dátum:   14.1.2019zoznam noviniek